Учебный план для уровней А1, А2, В1, В1+, В2, С1
ОБЩИЙ РАЗГОВОРНЫЙ КУРС АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ДЛЯ ДЕТЕЙ ОТ 7 ДО 12 ЛЕТ |
||||
Международная шкала уровней CEF |
Уровень программы Школы |
Содержание обучения |
Учебные пособия |
Количество академических часов |
А1 |
Family and Friends 1 (7-8 лет) |
Темы для устного общения: Школьные принадлежности: Вежливые приветствия других Команды Игрушки Выражение благодарности Мое тело Профессии Возраст Парк Моя семья Моя одежда Мой дом Моя коробка с ланчем Представление членов семьи Мои друзья Зоопарк Еда, напитки Мой дом Глаголы Пляж Грамматика: What’s this? -It’s a… Is this your…? Yes, it is / No, it isn’t This/That is… These/Those are… There’s …/ These are… She’s/He’s a… He`s got… Do you like…? I can… Is she/he a …? Yes, she is / No, he isn’t Where’s the…? It’s in/on/under… Possessive ‘s This is her/his …/ Are these his….? Yes, they are / No, they aren’t I’ve got …/I haven’t got … (an + a, e, i, o, u) Let`s… He/she’s got…/He/she hasn’t got… It’s got…/ It hasn’t got… |
Фэмили энд фрэндз, автор: Наоми Симмонс, изд-во Оксфорд Юниверсити Пресс, ступень 1. |
72 |
А1 |
Family and Friends2 (8-9 лет) |
Темы для устного общения: Школьные принадлежности Личная информация Команды Цифры, Дни недели Чувства Школьные объекты Алфавит Друзья Прогулка Чувства Еда Глаголы действия Что я могу делать и не могу Вещи в доме Внешкольные занятия Вещи в комнате Предлоги местоположения Особые дни Морское побережье Повседневные занятия Блюда Как спросить разрешение Город Погода Профессии Одежда Праздники Животные на ферме Блюда Грамматика What/When have we got..? I like…/ I don’t like / He likes/ doesn’t like… Do you like …? Yes, I do/ No, I don’t What do you like?/ What does he like? He can/can’t … Can he …? Yes, he can / No, he can’t What’s the time? It’s… o’clock. He…at…o’clock What’s the weather like? It’s… What are you/they doing? I’m/We’re/They’re… What’s he/she doing? He’s/She’s… I was/wasn’t…/ You were/weren’t… There were some / weren’t any… Irregular plurals I`m wearing… |
Фэмили энд фрэндз, автор: Наоми Симмонс, изд-во Оксфорд Юниверсити Пресс, ступень 2. |
108 |
А2 |
Family and Friends 3 (9-10 лет) |
Темы для устного общения: Страны Хобби Мои вещи Водные виды спорта Животные в зоопарке Места в городе Еда Части тела Описание мест Представление членов семьи В парке Знакомство с едой Транспорт Описание людей Описание вещей Школьные принадлежности Каникулы Грамматика: Where are you from? I’m from Egypt Like+verb+ing Can for permission/request Present Continuous: affirmative and negative, questions and short answers Present Simple: affirmative, negative, questions adverbs of frequency: always, sometimes, never Prepositions of time: on, at, in Present simple and present continuous Countable and uncountable nouns a/an/some Comparatives Superlatives Always, sometimes, never Lots, some, any |
Фэмили энд фрэндз, автор: Наоми Симмонс, изд-во Оксфорд Юниверсити Пресс, ступень 3. |
108 |
А2 |
Family and Friends 4 (10-11 лет) |
Темы для устного общения: Ресторан Концерт Музей Спорт Парк Моя семья Моя одежда Мой дом Мои друзья Зоопарк Еда, напитки Моя спальня Глаголы Археология История Путешествия Грамматика: Must/mustn’t for rules and obligations Past Simple with be, had, regular verbs: affirmative and negative Past Simple questions Past simple: irregular verbs with negatives, questions Past continuous Past simple and past continuous Going to + verb Have to/ had to The future with will Present Perfect: affirmative He’s put the books on the shelves. Present perfect: questions, answers and negatives Should/shouldn’t |
Фэмили энд фрэндз, автор: Наоми Симмонс, изд-во Оксфорд Юниверсити Пресс, ступень 4. |
108 |
А2 |
Family and Friends 5 (11-12 лет) |
Темы для устного общения: Инструменты Шоу Вечеринки Дикая природа Экология Здоровое питание Спорт Будущее Вклад в историю Археология Грамматика: Present Simple и Present Continuous; Past Simple: have and be, irregular verbs; Possessive Pronouns; Adverbs + ly and irregular; Have to/ had to; Comparatives and superlatives (regular and irregular forms); The Future with will, time makers (next week, in a month’s time, etc.); Expressing quantity, some/ any; Infinitive of purpose; Present Perfect; Should/ shouldn’t; Could/ couldn’t; Object/ relative pronouns |
Фэмили энд фрэндз, автор: Наоми Симмонс, изд-во Оксфорд Юниверсити Пресс, ступень 5. |
144 |
Учебный план для уровней А1, А2, В1, В1+, В2, С1
ОБЩИЙ РАЗГОВОРНЫЙ КУРС АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ДЛЯ ВЗРОСЛЫХ ОТ 18 ЛЕТ |
|||||||||
Международная шкала уровней CEF |
Уровень программы Школы |
Содержание обучения |
Учебные пособия |
Количество академических часов |
|||||
A1 |
Темы для устного общения:
be, regular, irregular verbs; Рast Continuous; Adjectives : Degrees of Comparison; Be going to; must, mustn’t; have to; should, shouldn’t; might, might not; Indefinite, Relative Pronouns; If-clauses |
«Мо!1» Герберт Пухта, Из-во Кэмбридж Пресс |
144 |
||||||
А2 |
More! 2 |
Темы для устного общения: Кино Отпуск и каникулы Описание внешности будущее Правила Выходные Болезни Город Грамматика: Present Perfect: positive, negative, question forms, yet, already, just will and going to; who, which, that, Reflexive pronouns; Present and Past Simple Passive; Used to; Second Conditional; Reported Speech Present Simple, Continuous and Perfect; Past Continuous versus Past Simple; Past Perfect; |
«Мо!2», Герберт Пухта, Из-во Кэмбридж Пресс |
144
|